si pembace

Monday, September 17, 2012

tak paham aku

aku jadi tak paham bila aku baca blog yg ada post pasal kesalahan orang lain..atau sesuatu yang tanpa disedari si pelaku sedang melakukan salah

contoh bila

1) baru kejap tadi aku tgk video cara2 pakai selendang/tudung..mungkin si pelaku tak sedar yang sanggul rambut beliau di ikat terlalu tinggi...
        lalu ada yang komen
 
--STUPID PERSON...may allah open your eyes---
                                                 yang buat aku tak paham kenapa ada STUPID PERSON

   KALAU PUN awak tu pandai...JANGANLAH pandai-pandai nak kata orang STUPID..kan tak baik..nasihat la elok2


2)contoh lain bila baca blog[post] pasal kes zina / buang anak / gay / lesbian atau yang seangkayan dengan nya
                                  komen nye mesti macam ni ( kebanyakannya la..bukan semua)

--semoga allah MENURUNKAN BALA kepada si polan
--engkau akan DILAKNAT SAMPAI MATI...
--CELAKA lah engakau
 --BONGOK...MAK BAPAK TAK AJAR

                    kamu rasa ayat tu semua elok sangat ke ?? kan cakap itu satu DOA...cuba bayangkan kalau si polan tu sebenarnya anak jiran kamu...orang yang dilaknat tu sebenarnya sedara jauh..kan dah menyusahkan orang...ISLAM pun tak ajar nasihat orang dengan cara macam nie..kan ISLAM ajar yang BAIK-BAIK....patutnya kita DOAKAN semoga si polan SEDAR  akan kesalahan dan segera bertaubat kerana TAKUT AKAN ALLAH... nasihat sampai MENUSUK hati..bukan nasihat yang buat orang SAKIT hati


                                   TEGURLAH DENGAN CARA YANG BERSOPAN.

ada banyak contoh lain sebenarnya..tapi malas nak cerita panjang.

TAK SALAH BERKAWAN DENGAN ORANG YANG SALAH...KITA YANG BETUL..KENA LAH MEMBANTU ORANG YANG SALAH MENUJU KE JALAN YANG BETUL
                             


**maafkan saya kalau saya tersilap
**kadang2 mcm bajet bagos..ini cuma pendapat jek

www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment