si pembace

Sunday, July 10, 2011

durians season is back!! + wed ceremony

bersyukur kepada allah s.w.t atas limpah kurnianya..atas kemurahan rezeki yg diberikan kepada kami sekeluarga dan diselamatkan perjalanan pergi dan balik ke semua destinasi kami
amin...syukur alhamdulillah...

jb --> pontian -->muar --> senawang --> jb
nasi kenduri --> durian --> nasi kenduri --> durian -->nasi kenduri --> durian


pontian

bermulanya aku pada hari jumaat 8/07/2011 dari skudai kami memulekan perjalanan menuju ke pontian(alamak lupe la ape nme tempat nye tuh)
tujuan ke sana untuk nyinggah tunjuk muke sbb mase majlisnye tu nnt kami xpat dtg..perghh..suasana mmg superb babe!!..suasana kampung..dengan riuh rendahnye..dengan tapainye..dengan DURIANnye.....dengan bangsal yg dipenuhi oleh lelaki ssebagai tukng masak...memang tak akan jumpe la lau kat bandar...mmg best gile...to my makcik..
selamat pengantin baru ye...


bukit pasir muar

seterusnye..lepas jek nyingah kat pontian kami teros gerak ke bkt pasir muar lebh kurg jam 5 lebih kot waktu gerak tu, dan selamat tiba pade jam lepas magrib...sgt penat dan letih ye sbb drive (alasan poyo )..lps jek rest..kiteorg g tgk pegantin menikah ..dlm kol 12 lebih kiteorg balik pastu tros tdo...
mase tdo lak aku bole termimpi makan DURIAN..mmg best..rase cm xnk bangon jek...tapi bile aku bangon..haa! selonggok DURIAN depan mate...mmg terbaik...ape ag...mmg aku bedal la sampai senak perot..hehehehhe


haa ini ler sarapan aku mse kat bukit muar 9/07/2011
mmg terbaik D24..mantop!!

jalan sakeh muar

pas melantak DURIAN dlm tghari tu kiteorg g wed lak....
mkn nasi kenduri

lauk mmg byk pilihan..cume perot jek yg da xlarat..siap ade tulang gearbox masak merah..mau tersedak mase aku tgh belajar sedut..serik aku..


haa..ini le cousin aku..selamat penganti baru ye pn.dyba =)


yang syok mse dierog bersanding..ade org men silat..haa siap terbang2 lagi mamat2 silat nie..hebak!


oke nie cousin aku..sepatot nye ade lg sorg..tp die xpat cuti..so xde la pic die...jd nie ler anak dara yg belom kawen..cousin yg lain kecik2 lagi..

kg parit masjid ,bkt pasir muar

oke kiteorg sampai jek kat sini teros tanye DURIAN..xsenonoh kan..hahahha lantak la..bkn selalu pon kan..hehehhe dan buat pertame kalinye aku dapat dengar bunyi DURIAN jatuh

..hahhha..gayat tol....dan dengan selambe gak la kiteorg melantak durian tuh..
tuan tanah kedaung lom sempat jempot DURIAN da masok dalam perot dulu..

mse malam lg best..kedebak kedebuk dgr bunyi DURIAN gugur...sekali lagi santapan DURIAN menjadi pengisi perot..hahhha..baru ku puas baru ku puas baru ku puas.....dan masing2 terlena lepas mkn durian
dan besok nye..sekali lagi...DURIAN menjadi sarapan kami...hahhha..tuan tanah kedaung tgh sebok buat sarapan..abang ngn bapak aku sebok cari durian yang gugur mlm td...tbe2 aku dgr makcik aku jerit.."bila..owh bila...nie sume org
tgh mkn durian xnk join ke ??"
aku dgn pantas bangon (mamai kot mse nie ) smbil bckp.."cis ngelat..mkn DURIAN x ajak!! "


makan dan terus makan..durian dan terus durian...siap packing bawak balik lagi..hehehhe
kegilaan terhadap durian masih diteruskan....


senawang,neg sembilan

sepanjang perjalanan ke senawang nie..kiteorg terserempak dgn hampir 10 bijik lori yg membawa muatan DURIAN!!...perghh...byk kot...mmg musim skunk nie..
bile da sampai kat uma pengantin tu..maknn dlu yg aku cari..sbb da lapo..mse kat muar sebok hadap durian..pastu bru sebok nk cari nasi...mknn nye mmg sedap...tapi yg xsedap nye ialah..tibe2 anak buah aku melalak nk makan DURIAN kat majlis org..aje gile nk kopek DURIAN kat majlis org kan..haaa ape lagi..melalak la ank buah aku tuh...tp xpe..mak die ade..hal bole settle...

kesimpulannye = hujung minggu yg best... =)..

psstt..pic durian tu aku amik kat google jek..pic yg betol mls nk donlod..durian tetap durian & credit to abg at..sory ye..kite amik pic dlm album fb abg at jek



www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment